Stefan Jørgensen je ustanovitelj in direktor izjemno uspešnega globalnega start-upa Itembase.com, ki deluje na področju e-commerca in podpornih storitev. Sebe nekoliko šaljivo poimenuje »danski viking«. Sicer res prihaja iz Danske, male države, podobne Sloveniji, a v resnici gre za prispodobo za to, kako uspešno vse od začetka podjetje osvaja svet e-commerca. Trenutno njihovo storitev uporablja že več kot 120.000 spletnih trgovcev.

Jørgensen se je kot uvodničar predstavil na konferenci sMind v Ljubljani, na kateri se je 24.11.2015 zaključil projekt Spletni trgovec leta 2015, obenem pa je za nas razkril trende na področju e-trgovine in podal napotke slovenskim spletnim trgovcem.

Kaj opažate pri svetovnih trendih na področju e-trgovine? Se morda obetajo kakšni presenetljivi preobrati?

V zadnjem času je pomemben trend internacionalizacija, in sicer iz vidika vseh vpletenih e-commerce igralcev. To gre lepo z roko v roki z dejstvom, zakaj je Amazon tako uspel – na enem mestu ponuja ogromno količino izdelkov, ki jih imajo tudi vsi ostali na spletu. Danes želi vsakdo povsod po svetu imeti dostop do katerega koli izdelka. Zakaj ne bi mogli kupovati slovenskih specialitet, če živimo na Kitajskem?

V prihodnosti bo ključnega pomena imeti spletno trgovino, ki je pripravljena hitro izkoristiti in avtomatizirati moderne software rešitve.

Klasična večkanalna spletna trgovina je začela ta trend tako, da je omogočila vzpostavitev seznama izdelkov na npr. Ebay-u v različnih državah. Vendar pa so vmes tehnologije postale veliko bolj napredne. Menim, da bodo mnogi presenečeni, koliko ovir, kot so dostava, lokalizacija, marketing in podpora strankam, lahko dejansko rešimo z modernimi software rešitvami, ki že obstajajo in bodo v bližnji prihodnosti lahko postale avtomatizirane. To bi omogočilo trgovcem, da se osredotočijo na tisto, kar je konec koncev najbolj pomembno – odnos s strankami. Ključnega pomena bo torej imeti spletno trgovino, ki je pripravljena hitro izkoristiti in avtomatizirati vsa ta orodja.

stefan_jorgensen_intervju

Poznate slovensko poslovno okolje? Kaj mislite o njem?

Če se slovenska podjetja pripravijo in razmišljajo o internacionalizaciji že zelo zgodaj, imajo velik potencial, da presenetijo in uspejo.

Prihajam iz majhne države, podobne Sloveniji, obenem pa sem imel tudi nekatere poslovne partnerje iz Slovenije, zato lahko trdim, da takšno okolje prinaša nekatere ključne prednosti. Trg je sam po sebi premajhen, da bi v njem preživelo veliko večjih podjetij, a obenem omogoča zelo skladno, optimizirano in napredno tržno okolje. Podjetja lahko razvijejo inovativne in optimizirane modele ter procese zaradi bolj homogenega trga v primerjavi z Nemčijo in ZDA. Izziv pa je ta, da nekatera podjetja težijo k »fazi udobja« in/ali večino svoje pozornosti namenijo nacionalnemu trgu in konkurentom znotraj tega trga.

Kakšni so vaši napotki za slovenske start-upe / spletne trgovce, kako se znajti in preživeti v »digitalni džungli«?

Glavna priložnost za slovenske start-upe in spletne trgovce je izkoriščanje nacionalnega trga in drugih podobnih majhnih trgov, da postanejo pravi strokovnjaki v tem, kar počnejo, medtem ko ob tem ne pritegnejo preveč pozornosti. Če upoštevamo velikost trga, hitreje razumejo, da bodo morali delovati mednarodno, če želijo nadaljno rast poslovanja. Preprosto dejstvo je, da lahko v Nemčiji zrasteš do 40-kratne velikosti, preden si prisiljen razmišljati mednarodno, že samo zaradi števila prebivalcev. Če se torej slovenska podjetja pripravijo in razmišljajo o internacionalizaciji že zelo zgodaj, imajo velik potencial, da presenetijo in uspejo z zelo poenostavljenim poslovanjem, optimiziranim v zaprtem poslovnem okolju.