V času izrednih razmer širjenja virusa COVID-19 in sprejetja strogih ukrepov večine prizadetih držav za zajezitev pandemije so se tudi razmere, za nekaj tako vsakdanjega kot je nakupovanje, skorajda čez noč ‒ neverjetno spremenile.

Fizične trgovine se soočajo z množico nujno potrebnih ukrepov, ki skušajo zagotoviti najvišjo možno stopnjo varnosti za potrošnike v času opravljanja nakupov. Tako se pred tradicionalnimi trgovinami vijejo vrste ljudi z medsebojno varnostno razdaljo, obratovalni čas se ob zaostrovanju ukrepov ustrezno krajša, določeni trgovci pa se že soočajo s težavami distribucije in zalog. Vrsta specializiranih trgovin z nenujnim blagom pa z odlokom ne sme imeti odprtih trgovin. Ta se je preselila v celoti na splet.

Zdi se, da je situacija trenutno res negotova in posledice izjemnih okoliščin, ki so prisotne, bodo v prihodnjih mesecih in letih najverjetneje čutili v vseh gospodarskih segmentih. A vendarle podatki kažejo nekoliko bolj optimistično oblikovanje in gibanje nakupnega vedenja. To spletnim trgovcem omogoči višjo konverzijo, kot bi si jo morda trenutno upali pričakovati.

Širša skupnost prebivalcev Slovenije se z veliko odgovornostjo drži nujnih ukrepov in omejitev na nacionalni ravni. Prav tako pa je mogoče opaziti več racionalnih prilagoditev dosedanjim vidikom življenja in delovanja, ki so v luči trenutnih dogodkov izjemno okrnjeni.

Potrošniki so čez noč začeli kupovati na spletu

Splet je postal čez noč virtualna tržnica za vse vrste proizvodov. Če v preteklosti po podatkih Eurostata več kot 40 % prebivalstva ni imelo izkušnje z nakupi izdelkov preko spleta, se je to sedaj zagotovo spremenilo. Splet je postal edini kanal menjave in logisti so to odlično podprli, ne glede na težave, ki jih minimiziranje socialnih stikov ter izpostavljanje okužbi, povzroča v tem delu. Blagovna menjava med potrošnikom in ponudnikom se je preselila na splet.

Povečanje povpraševanj v določenih kategorijah spletnih trgovin je tako tudi ena izmed oblik družbene odgovornosti, ki kot vedno leži na ramenih posameznikov, da se raje zadržujejo v varnem zavetju lastnega doma, nakupe pa brez nepotrebnih tveganj opravijo preko spleta.

Spletni trgovci morajo v trenutni situaciji še bolje in ažurneje skrbeti za učinkovito oblikovanje ponudbe svojih izdelkov na dnevni ravni, zato je pravočasen dostop in uporaba informacij o aktualnem povpraševanju ‒ nujna! Le tisti z zadostno mero digitalne kreativnosti in hkrati napredne uporabe podatkov bodo lahko dovolj hitri in odzivni ob številnih spremembah nakupnega vedenja.

Za ohranitev tržnega deleža ter prodaje sta redno komuniciranje z različnimi deležniki v dejavnosti spletne trgovine in spremljanje nakupnega vedenja potrošnikov izjemno pomembni aktivnosti vsakega spletnega trgovca. Zato vam predstavljamo nekaj kategorij, kjer smo na primerjalniku cen Ceneje.si opazili občuten porast zanimanja. Po ogledu boste prepričani, da lahko tudi izredne razmere prinašajo s sabo celo izjemne priložnosti za rast.

Igralne konzole in pripomočki ter družabne igre v porastu

Preživljanje pretežnega dela dneva med štirimi stenami, je veliko ljudi spodbudilo k iskanju različnih aktivnosti, s katerimi bi sebi ali svojim družinskim članom popestrili trenutke tesnobne socialne izolacije ter skušali kar se da prijetno in celo zabavno preživeti dneve v trenutnih razmerah. Veliko ljudi se zaveda, da je čas, ki ga sedaj preživljajo s svojimi dragimi, popoln za sproščanje ali preprosto krajšanju večerov ob družabnih igrah.

Zanimiv je pogled na rast povpraševanja v kategorijah igralne konzole, igralni pripomočki in družabne igre.

Čas karentene spodbuja ljudi k fizični aktivnosti

Pozitiven odnos v vsaki krizni situaciji pripomore k lažjemu in učinkovitejšemu spopadanju z nastalimi okoliščinami. Ob sproščanju ter razvedrilu je ob trenutnih razmerah zanimivo tudi povečanje povpraševanja po produktih za telesno vadbo. Vse več posameznikov se v trenutkih osame zaveda, da je izjemno pomembno ohranjati dobro duševno in tudi fizično kondicijo ter skrbeti, da se v času ohromitve javnega življenja v državi enako ne zgodi tudi našemu telesu.

Opažamo občuten porast iskanj tekalnih stez, veslaških naprav in uteži ter blazin za vadbo, ki omogočajo redno telesno aktivnost in ohranjanje zdravega razuma ter telesa kar v lastnem domu.

Pogled na rast povpraševanja veslaških naprav, tekalnih stez in uteži

Zaznavamo kar 540-odstotno rast povpraševanja po utežeh v obdobju samoizolacije ter protikoronskih ukrepov

Če bi skušali opisati povprečnega slovenskega kupca v luči trenutnih ukrepov in karantene ter ga primerjali s njegovimi ‘predkoronskimi’ nakupnimi navadami, ki smo jih lahko opazovali vse do 17. 2. 2020, bi lahko mirno rekli, da slovenski potrošnik sedaj raje posega po zabavnih igrah in razvedrilnih pripomočkih, kot je v preteklosti. Zabeležili smo namreč kar 90 % več iskanj različnih igralnih pripomočkov, 122 % več zanimanja za družabne igre in kar 235-odstotno povpraševanj po igralnih konzolah.

Očitno je tudi, da smo se ljudje v zadnjih tednih začeli resno zavedati pomembnosti vzdrževanja telesne kondicije in moči. Zanimanje za tekalne steze je namreč od omenjenega datuma naraslo za 38 %, za veslaške naprave pa za celih 100 %. Osupljiva, kar 540-odstotna rast povpraševanja po utežeh pa nam lahko da le misliti, kako dobro  bomo Slovenci videti po končanem obdobju samoizolacije.

Nakupovanje preko spleta je torej velika prednost v dani situaciji. Možnost brezkontaktne dostave izbranih izdelkov na dom drastično zmanjša, če ne že popolnoma izniči možnost okužbe, s tem pa zavaruje tako naročnika kot tudi prodajalca. Omogoča pa tudi varno opravljanje dela izjemno pomembnim posrednikom v nakupnem procesu spletnega nakupovanja ‒ dostavljavcem. Hkrati je lahko samoizolacija tudi čas za osebno kontemplacijo, dodatno skrb zase in za svoje bližnje ter morda obujanje starih hobijev. Rast v različnih kategorijah, ki se ne omejujejo samo na nujne življenjske potrebščine, narašča, kar nam lahko utrdi upanje, da se bo spletno nakupovanje v teh težkih in tudi prihodnjih, ugodnejših časih, še okrepilo ter celo dominiralo nad ostalimi oblikami trgovanja.

Do takrat pa ne pozabiteza varno spletno nakupovanje v teh dneh in tednih ne pozabite spodbuditi svojih kupcev pri izbiri možnosti plačila, naj izberejo plačilno ali kreditno kartico namesto plačila po povzetju ter tako omogočijo sebi in ponudnikom dostavnih služb še varnejšo dostavo. Bolj podrobno o tem si lahko preberete TUKAJ >>

Kategorije, ki smo jih danes predstavili niso edine, kjer smo opazili rast povpraševanja. Več vam prikažemo v naslednji novički. Zato nas redno spremljajte.

Vas zanima vpogled ažurnega stanja blagovnih znamk in povpraševanja po izdelkih v ključnih kategorijah?
Spremljajte analitično orodje Brand Performance Insights. Za prijavo kliknite tukaj >>