Družbena omrežja prevzemajo vse bolj pomembno vlogo v poslovnem svetu, saj poslovni uporabniki verjamejo, da jim družbena omrežja omogočajo hitro in enostavno povezovanje s strankami in uporabniki. Vse več je tistih, ki so zaradi uporabe družbenih omrežij napredovali svoj posel, našli nove sodelavce in poslovne partnerje in/ali pridobili zaupanje večjega števila potencialnih potrošnikov.
Danes obstaja veliko družbenih omrežij, med katerimi so nekatere v prvi vrsti namenjene zabavi, pogovorom in druženju, druge pa so postale napredno orodje v vsakodnevnem poslovanju. V članku, ki je pred vami, se bomo ukvarjali predvsem s tistimi, ki so najpopularnejša med poslovnimi uporabniki.
Število uporabnikov
Facebook je še vedno družbeno omrežje z največ uporabniki. Šteje 2,9 milijarde aktivnih uporabnikov in še vedno privlači nove. To je edinstvena platforma za oglaševanje, predvsem zaradi velike količine osebnih podatkov, s katerimi razpolaga. Ti podatki podjetjem omogočajo natančno targetiranje ciljnih skupin. Poleg tega omogoča včlanitev v številne skupine, ki podjetnikom olajšuje povezovanje s sorodnimi področji in dobivanje uporabnih informacij, izmenjavo nasvetov in izkušenj, postavljanje vprašanj …
Še vedno pa morate vedeti, da Facebook ni pravi naslov za neposredno prodajo. Facebook le omogoča daleč najboljšo priložnost za grajenje odnosov zaupanja z bodočimi kupci in remarketing. Je odlično orodje za predstavljanje blagovne znamke in komunikacijo z ljudmi s podobnimi zanimanji. Zlato pravilo pravi, da se dobra reklama sliši daleč, zato priporočamo, da objavljate redno, a kvalitetno, in ne vsiljujete slabših vsebin. Hubspotova raziskava ugotavlja, da imajo najboljše rezultate v letu 2023 3D slike in kratki videoposnetki, najboljši čas za objavljanje v tednu pa je četrtek med 18. in 21. Uro.

YouTube
Youtube je drugo največje družbeno omrežje na svetu s skoraj 2,7 milijarde uporabnikov in absolutni prvak, ko govorimo o deljenju video materialov. Podatki Sprout Social kažejo, da se potrošniki vse bolj obračajo na Youtube, ko iščejo zabavo ali izobraževanje pa tudi pri iskanju izdelkov. Marketing na tej platformi se je dokazal kot učinkovit za izgradnjo zavesti o blagovni znamki, krepitev poslovnih vezi in SEO ter povečevanje stopnje konverzije.
Kratki video formati so ključ vseh družbenih omrežij današnjega časa in Youtube tu ni izvzet. Po tem svetovnem trendu je Youtube lansiral Youtube Shorts.
Vse bolj priljubljeno družbeno omrežje med podjetji in podjetniki je Instagram, ki trenutno šteje 2,3 milijarde aktivnih uporabnikov. Kar ga najbolje opisuje, je visoka raven estetike, saj gre za platformo za deljenje grafičnih vsebin. Današnji trendi kažejo, da med uporabniki najbolje kotirajo kratki videoposnetki, kar se Instagramu zdi idealna oblika brendiranja in oglaševanja zaradi njegovih funkcij Story in Reel. Najučinkovitejše vsebne promovirajo blagovno znamko za zanimiv in interaktiven način s pomočjo mini anket (poll), nagradnih iger … Skratka, engagement!

Za učinkovitost taktike pridobivanja novih sledilcev je izredno pomembna grafična doslednost in originalnost profila, poudarjanje osebnosti blagovne znamke na informativen, izobraževalen in zabaven način, za kar pa je še posebej primerno sodelovanje z vplivneži, live funkcije, nalepke, GIF-i, pretočni kanali … Objave morajo biti impresivne, besedilno jasne, priporočljivo pa je tudi, da vsebujejo emotikone in hashtage. Znana slabost Instagrama je nezmožnost vključevanja povezav v opis objave. Te lahko vnesete v opis profila ali na vse bolj priljubljene Storyje.
Kljub temu da ima najmanjše število uporabnikov med družbenimi omrežji, relevantini za poslovanje, se je pokazalo, da je Linkedin najboljši za drugačno klientelo. To je omrežje, ki je prvenstveno namenjeno ohranjanju poslovnih kontaktov med podjetji in posamezniki. Na njem imajo uporabniki možnost, da promovirajo svoj posel in komunicirajo s potencialnimi poslovnimi partnerji. Značilnost Linkedina je, da kvantitativno sicer ne prinaša toliko leadov kot npr. newsletter, so pa ti toliko kvalitetnejši. Še ena izmed prednosti je možnost targetiranja glede na izobrazbo, zanimanje, naziv ali velikost podjetja …
Predstavljamo vam še pregled ključnih trendov na Linkedinu v letu 2023 (vir: Storykit.io in PostBeyond):
-
- Prevlada videa: demo izdelka, posnetki iz zakulisja ali intervjuji s strokovnjaki iz industrije: video vsebine so močan način, da se povežete s svojo publiko.
- Personalizacija: personalizirano pošiljanje sporočil postaja pomembnejše kot kadarkoli prej, saj omogoča, da ustvarite pomemben odnos s svojo publiko in da povečate engagement.
- Podpora zaposlenih: spodbujanje zaposlenih, da delijo vaše vsebine in da se angažirajo, lahko pomaga podjetju pri širjenju svojega dosega. Izkoristite profile svojih zaposlenih v korist podjetja in povečajte svojo vidljivost.
TikTok
Najmlajše družbeno omrežje v tej skupini, ampak uspešno do te mere, da parira največji platformi, je TikTok. Omrežje, ki je nekaj časa nazaj izgledalo kot muha enodnevnica, zdaj dokazuje, da je tu z namenom, da se zakorenini. Vas TikTok, kot mnoge, zanima, a še ne veste, kako bi ga uporabljali v marketinške namene? Glede na to, da gre za enega izmed najhitreje rastočih družbenih omrežij v zgodovini (Statista predvideva, da bo TikTok do leta 2027 uporabljalo 2,2 milijarde ljudi), ne bi bilo dobro, če ga tako zlahka pozabite.
Tudi na TikToku lahko v opis svojega profila vstavljate povezave, zaradi česar se platforma zdi zrela za marketing in prodajo. Kot povsod drugje marketing na TikToku služi za promocijo blagovne znamke, izdelkov in/ali storitev uporabnikom. Običajne marketinške strategije vključujejo ustvarjanje organskih vsebin glede na trende, uporabo priljubljenih hashtagov in sodelovanje z vplivneži v promocijskih kampanjah.
Če bi radi izvedeli več, lahko preverite relevantne statistike na TikTok for Business.

Vse več je tistih, ki so zaradi dela na družbenih omrežjih izboljšali svoje poslovanje, našli nove sodelavce in poslovne partnerje in/ali pridobili zaupanje večjega kroga potencialnih potrošnikov. Ni vam treba oklevati, ampak se čimprej prepustite odkrivanju novih možnosti marketinga na platformah za množice. Vseh omejitev še ne poznamo, a glede na to, kako hitro se trendi menjajo, – kaže, da v prid družbenim omrežjem – jih niti ne boste dosegli.