Na konferenci Shopper’s Mind Ecommerce Day 2015, ki je potekala 24. 11. 2015 na Ljubljanskem gradu, sej je s podelitvijo nagrad najboljšim slovenskim spletnim trgovcem zaključil največji raziskovalni projekt na področju spletne trgovine pri nas, Spletni trgovec leta (STL).
k izboru zmagovalcev je prispevalo več kot 33.000 slovenskih spletnih kupcev
Za naziv Spletni trgovec leta 2015 se je potegovalo 92 spletnih trgovin. Splošno zmago je osvojila spletna trgovina Malinca, kupci so največ glasov namenili portalu Moje-lece.si, nagrade za odličnost spletne prodaje pa je prejelo 14 spletnih trgovcev.
Projekt Spletni trgovec leta in zaključna konferenca sMind sta potekala v organizaciji podjetja Ceneje d.o.o., ki je letos že četrto leto zapored preverjal in nagradil najboljše prakse spletne prodaje v Sloveniji.
»Vsi prijavljeni trgovci so naredili korak naprej v svojem razvoju in kvaliteti nakupne izkušnje. Najboljše poslovne prakse trgovcev na spletu smo določili na podlagi kombinacije tehnične dovršenosti in izjemne podpore strankam. Konkurenca je vse ostrejša, saj je rast spletne trgovine pri nas, podobno kot v ostalih državah srednje Evrope, okoli 20- do 25-odstotna,« je ob zaključku projekta povedal izvršni direktor Ceneje d.o.o. Darko Dujič.
Za odličnost spletne prodaje nagrajenih 14 trgovcev
Prvak v kategoriji avto-moto je postala trgovina Silux, v kategoriji dom in vrt Kralj Žara, na področju fotografije pa trgovina Beseničar. V kategoriji erotika se je na prvo mesto uvrstila trgovina Svet erotike, v kategoriji hrana in pijača Malinca ter v kategoriji male živali trgovina Zoohit. Spletna trgovina Anni je zmagala na področju računalništva in zabavne elektronike, v kategoriji lepota in zdravje je slavila trgovina Moje-lece.si, portal Funky.si pa v kategoriji za otroke. Zmagovalec v kategoriji oblačila in obutev je Obuta mačka, Printink pa najboljša spletna trgovina za pisarniške in šolske potrebščine. Na področju športne opreme je prvak Extremevital, zmagovalni trgovec za telefonijo Gizzmo.si, najboljši spletni nakupovalni center pa je letos trgovina Mimovrste.
Ustanoviteljica Malince, Nastja Kramer, je osvojeno splošno zmago komentirala: »Razlogi, da se naše stranke redno vračajo, je njihovo zadovoljstvo, ki izvira iz kvalitetnih izdelkov, hitre dostave, dobre uporabniške izkušnje in predvsem osveščanja. Z letošnjimi rezultati smo zelo zadovoljni, saj beležimo 100% rast glede na leto 2014. Projekt Spletni trgovec leta daje kredibilnost in zaupanje v spletne trgovine, prinaša pa tudi prednosti iz vidika medijske prepoznavnosti.«
Prek spleta nakupuje že 85 % slovenskih uporabnikov interneta
Izsledki letošnje raziskave STL, katere nosilec je podjetje Ceneje d.o.o. in jo izvaja v partnerstvu z raziskovalno hišo Valicon, so dodatno osvetlili ozadje sodobnega nakupnega procesa. Rezultati kažejo, da število in intenziteta spletnih nakupov vztrajno rasteta. Že 85 % slovenskih uporabnikov interneta vsaj občasno kupuje prek spleta, 52 % jih spletne nakupe opravlja pogosto ali intenzivno.
»V primerjavi z letom 2013 je delež intenzivnih spletnih kupcev, ki mesečno opravijo vsaj en nakup prek spleta, narasel za 58 %. Danes najmanj en spletni nakup mesečno opravi že 30 % uporabnikov interneta, le še 16 % jih pravi, da sploh ne kupujejo prek spleta,« je rezultate pojasnil Matjaž Robinšak, direktor projektov v Valiconu.
Pomemben trend je tudi rast čezmejnega nakupovanja. Raziskava STL kaže, da slovenski spletni kupci bolj zaupamo domačim trgovcem, 43 % uporabnikov interneta še vedno nakupuje izključno v slovenskih spletnih trgovinah. A na drugi strani se je delež kupcev, ki vsaj enega od desetih nakupov opravijo v tujini, v primerjavi z lani povečal za skoraj 12 % in predstavlja 57 % vseh uporabnikov interneta. Ponudbe tujih trgovcev postajajo za Slovence vse bolj relevantne.
Kakšna bo sodobna trgovina prihodnosti?
Na konferenci sMind smo dobili vpogled v nakupni proces sodobnega pametnega potrošnika, v trende na spletnem trgu in v dinamiko, ki bo spletno trgovino zaznamovala v prihodnje.
»Na razvoj spletne trgovine intenzivno vpliva predvsem penetracija novih tehnologij, ki sooblikujejo naš potrošniški vsakdan. Sodobna trgovina prihodnosti ne bo omejena samo na nacionalne trge in tudi ne zgolj na splet, temveč jo bo zaznamovala mreža fizičnih lokacij in spletnih prodajnih rešitev. Razvoj tehnologije namreč vse bolj omogoča rast hibridnih oblik nakupovanja, kot so “klikni in prevzemi”,« je napovedal Darko Dujič.