Vprašanja kupcev, na katera mora odlična spletna trgovina nujno odgovoriti

1848

Obstaja na tisoče napotkov, kako postaviti popolno spletno trgovino, a najbolj učinkoviti boste, če izhajate iz želja in potreb kupcev. V nadaljevanju članka razkrivamo ključne elemente odlične ecommerce spletne strani, ki odgovarjajo na glavna vprašanja kupcev ob obisku spletne trgovine.

Kje sem in kaj mi spletna trgovina ponuja?

Odgovor na to vprašanje daje navigacija na vrhu spletne strani. Da vašim obiskovalcem zagotovite enostaven in prijazen nakupni proces, je ključno, da skrbno izberete elemente navigacije, katere temeljne funkcije so:

1. jasno sporočiti kupcu, kje se nahaja

Kupec želi v vsakem trenutku vedeti, v katerem delu strukture spletne strani se nahaja in kako lahko na najhitrejši način pride do želene informacije. To je eden ključnih izzivov predvsem za kompleksne spletne trgovine z velikim obsegom izdelkov.

2. izpostaviti informacije o blagovni znamki

Obiskovalci spletne strani želijo vedeti, s kom stopajo v stik. Še posebej, če potencialni kupec prvič obišče vašo spletno trgovino, mu morate zagotoviti enostaven dostop do osnovnih informacij o vaši blagovni znamki. Če dosežete dober prvi vtis, povečate možnost, da obiskovalec konvertira v kupca.

3. omogočiti enostavno iskanje med izdelki

 »Moja košarica« in »Search bar« oziroma iskalnik sta izredno pomembna za dobro uporabniško izkušnjo. Ste vedeli, da več kot 10 % obiskovalcev spletnih trgovin uporablja iskalnik kot glavni način za raziskovanja ponudbe? Iz tega razloga je ključno, da iskalnik izpostavite na vidnem mestu!

Več kot 10 % obiskovalcev spletnih trgovin uporablja iskalnik kot glavni način za raziskovanje ponudbe!

4. poudariti vaše ključne prednosti v nakupnem procesu

Ponujate brezplačno dostavo? Potem poskrbite, da je ta informacija izpostavljena v vseh ustreznih korakih nakupnega procesa! Objavite lahko tudi pridobljeno oznako zaupanja ali katero drugo informacijo, ki deluje kot motivator nakupa.

Kakšen je izdelek? Kolikšen je celoten strošek nakupa?

Ključne informacije o izdelku morajo biti izpostavljene »above-the-fold« in zajemati:

  • odlično sliko izdelka

Izbrana slika naj omogoča, da potrošnik takoj opazi prednosti vašega izdelka v primerjavi z drugimi podobnimi artikli. Če so na primer glavna prednost vašega izdelka majhne dimenzije in s tem funkcionalnost, to prikažite na sliki – postavite izdelek ob drug predmet, da poudarite njegovo majhnost.

  • naziv in ceno izdelka

Naziv izdelka, cena in slika so tri ključne značilnosti izdelka, ki morajo biti kupcu prikazane na jasen način. Če gre za tehnično bolj napreden artikel, pa je seveda pomembno, da ustrezno prikažete tudi druge relevantne informacije.

Največji raziskovalni projekt s področja spletnega nakupovanja v Sloveniji, Shopper’s Mind, ki je v petih letih trajanja zajel mnenja več kot 100.000 spletnih kupcev, kaže pomembnost kakovostnih opisov izdelkov za slovenske potrošnike. Več kot polovica spletnih kupcev je namreč v lanskem letu ocenila, da je ustrezna vsebinska predstavitev izdelka zanje ključna v nakupnem odločanju, pri čemer so tretjini pomembni kakovostni opisi izdelkov.

22-11-2016-si-kb-opisi-izdelkov-696

  • jasno informacijo, kaj je na voljo in v kakšni obliki

Te podatke je najlažje nakazati na primeru spletne trgovine, ki ponuja oblačila – jasno je potrebno navesti barve in velikosti oblačila, ki so na voljo. Ne glede na to, kaj prodajate, morate potrošnikom zagotoviti odgovore, ali izdelek ustreza njihovim potrebam in rešuje njihov »problem«. Pri tem se vprašajte, katera so najbolj pogosta vprašanja, ki si jih potrošniki postavijo ob nakupu vašega izdelka, in jim hitro ponudite odgovore.

Več kot polovica slovenskih spletnih kupcev je lani ocenila, da je kakovostna vsebinska predstavitev izdelka (opisi, slike, mnenja drugih KUPCEV …) ključna za njihov nakup.

Zagotovo sami najbolje poznate svoje izdelke, vseeno pa je priporočljivo, da vsake toliko časa izvedete raziskavo, saj se vedenje potrošnikov hitro spreminja. Prosite vaše sedanje kupce, naj vam navedejo 10 stvari, o katerih se vprašajo, preden se odločijo za nakup.

Do zdaj imam vse potrebne informacije – kako naprej, kako opraviti nakup?

Kupca morate stalno usmerjati, da uspešno zaključi nakupni proces. Uporabljajte jasne in kratke pozive k dejanju oziroma CTA, ki mu zagotovijo vse potrebne informacije, ter s tem preprečite, da bi zapustil košarico. Odstranite vse morebitne ovire zaključku nakupa in mu zagotovite odgovore na vsa vprašanja, ki bi ga utegnila odvrniti od nakupa.

Bo vse v redu? Je ta trgovec zanesljiv, mu lahko zaupam?

Naloga vsake odlične spletne trgovine je, da ustvarja občutek varnosti. Na portalu Shopper’s Mind – sMind.si smo že pisali o pomenu občutka varnosti, ki ga kupec dobi ob obisku spletne trgovine.

Pri spodbujanju zaupanja potrošnikov so zelo učinkovite oznake zaupanja, torej ocene neodvisne avtoritete, ki preveri skladnost spletne trgovine s standardi varnega nakupovanja na spletu. Slovenski spletni trgovci se lahko od letos potegujete za pridobitev nacionalne oznake CERTIFIED SHOP in evropske oznake EMOTA ter ju nato izpostavite na vidnem mestu, na primer v glavi ali nogi spletne strani, in v različnih fazah nakupnega procesa.

Želite oznaki CERTIFIED SHOP in EMOTA? »

OBJAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here