Nedavno smo v enem izmed člankov na portalu sMind predstavili rezultate raziskave Shopper’s Mind – sMind, ki kažejo, kako različne oblike spodbud (oglaševanje, PR vsebine …) vplivajo na nakupno odločanje spletnih kupcev. Sedaj smo podatke primerjali s še eno neodvisno raziskavo, Googlovim Consumer Barometrom, ki je med drugim preverjal, na kakšen način se internetna populacija prvič seznani z izdelkom, ki ga kasneje kupi. Poleg oglaševanja na spletu pa ne gre pozabiti tudi na druge relevantne vire v nakupnem procesu, kot so platforme za primerjalno nakupovanje.
Lani je za nazadnje kupljeni izdelek ali storitev prek neke vrste oglasa prvič izvedela dobra desetina slovenskih internetnih uporabnikov, od teh jih je kar 40 % prvo informacijo dobilo v spletnem oglasu, petina v TV oglasu, 14 % pa na fizičnem oglasu v trgovini. Več si oglejte v spodnji infografiki:
Vir: Consumer Barometer 2014/2015, uporabniki spleta
Mnogi oglaševalci še vedno podcenjujejo moč posameznih kanalov
Dr. Jelena Rašula, vodja digitalnega marketinga na Ceneje d.o.o. in avtorica vsebin na portalu sMind, takole komentira rezultate: »Spletni oglaševalci smo lahko ob pogledu na takšne podatke optimistični, saj se zavedamo, da je v tujini takšna oblika oglaševanja veliko bolj uveljavljena in pozitivno vpliva na nakupno izkušnjo, v Sloveniji pa imamo še precej izzivov in možnosti za rast.«
Kako pa je z različnimi oblikami spletnih oglasov? Po podatkih različnih neodvisnih raziskav je oglaševanje na družbenih omrežjih najbolj učinkovito predvsem v blagovnih skupinah s področja mode, lepote in športa, v nekaterih glavnih tehničnih kategorijah prednjači AdWords oglaševanje, direktni marketing pa najbolje deluje pri nakupnih odločitvah v kategorijah izdelkov za dom in otroške opreme.
»Mnoga podjetja še vedno podcenjujejo moč družbenih omrežij, kjer lahko učinkovito tržijo svoje izdelke in storitve. A zavedati se moramo, da je v svetu digitalnega oglaševanja vsaka kampanja, ki je usmerjena v direktno prodajo, izjemno natančno merljiva in je oglaševalcu lahko pravzaprav vseeno, ali oglas plasira na družbeno omrežje ali v druge oblike spletnega oglaševanja, če le dosega zadovoljiv ROI*,« dodaja dr. Jelena Rašula.
*ROI = return on investment = donosnost naložbe/investicije
Ne pozabite na druge relevantne vire v nakupnem procesu!
Pri omenjenih oblikah gre za plačljivo oglaševanje, na drugi strani pa je potrebno upoštevati tudi druge relevantne vire informacij v nakupnem procesu sodobnega potrošnika, na katerih morajo biti trgovci prisotni s svojo ponudbo. V tem pogledu postajajo vse bolj pomembne platforme za primerjalno nakupovanje, ki potrošnikom na enem mestu omogočajo primerjavo in spremljanje ponudb različnih trgovcev ter druge vsebine za preudarno nakupovanje. Podatki raziskave Shopper’s Mind – sMind so pokazali, da se je v fazi raziskovanja pred nakupom uporaba spletnih iskalnikov od leta 2014 znatno zmanjšala, medtem ko je uporaba primerjalnih platform v nekaterih blagovnih skupinah narasla tudi za 10 odstotnih točk.
Vas zanima več?
Preberite tudi: