Spletna prodaja dosega neverjetne razsežnosti. Poleg očitnih prednosti za prodajalce – bistveno nižji stroški (odpadejo stroški najema/nakupa prostora, stroški delovne sile so nižji), prilagodljivost in odzivnost na trende je večja, prodajni okoliš je praktično globalen, in prednosti za kupce – kdo ni navdušen nad nakupom stvari iz udobja domačega naslanjača? Da spletna prodaja zadnjih nekaj let konstantno raste, kažejo tudi podatki SURS.

Vendar pa ta razvoj spletne prodaje s seboj prinaša tudi dejstvo, da je konkurenca vedno močnejša. Pripravili smo nekaj nasvetov, kako lahko poskrbite, da boste vedno korak pred drugimi.

1. OPTIMIZIRAJTE PROCES NAKUPA IN PLAČILA

Kar 71 % vseh košaric nikoli ne pride do točke nakupa. Kaj so razlogi za to?

Visoka poštnina, premalo možnosti plačila, zahteva po obvezni registraciji, preveč korakov, zahteve po vnašanju nepotrebnih podatkov, slabo zasnovana vnosna polja – predvsem na mobilnih napravah, in podobno.

Nekaj zanimivih statistik:

      • 73 % kupcev bo poiskalo brezplačne možnosti pošiljanja določenega produkta.
      • Najvišja stopnja opuščanja košaric je v segmentu elektronike, približno 74 %.
      • Visoki stroški pošiljanja predstavljajo približno 44 % razlogov za zapuščene košarice, dodatnih 6 % kupcev pa se ne odloči za nakup zaradi dolgega dobavnega časa.

Podokno za potrditev oddaje naročila in plačilo je zadnja točka nakupovalnega potovanja vaših obiskovalcev. Eden najboljših načinov za povečanje konverzij in prodaje je, da ta proces čim bolj olajšate, ga poenostavite ter s tem pohitrite oddajo naročila in plačilo. Če dobro pomislite, je to tisto mesto, kjer obiskovalec končno postane vaša stranka. Zato je še posebej pomembno, da je vse čim bolj preprosto.

Za lažji in enostavnejši postopek plačila upoštevajte te nasvete:

      • na voljo naj bo več načinov plačila,
      • ne silite ljudi, da se registrirajo,
      • ne preusmerjajte ljudi na druge strani,
      • omogočite enostavno odpravljanje napak,
      • ne zahtevajte nepotrebnih informacij,
      • pomirite ljudi z varnostnimi certifikati,
      • imejte jasne CTA-je, t. i. pozive k dejanjem.

2. PREPROSTA NAVIGACIJA V TRGOVINI

Ne glede na to, kaj prodajate, je UX ključnega pomena. Izraz UX se nanaša na uporabniško izkušnjo in določa, kako se počutijo vaše stranke, ko brskajo po vašem spletnem mestu. Eden najlažjih načinov za izboljšanje uporabniške izkušnje je izboljšanje navigacijske strategije. Zbrali smo enostavnih in učinkovitih strategij.

Na spletno mesto dodajte kategorijo »Novosti«.

Vaše stranke, ki se vračajo, si bodo želele ogledati vašo najnovejšo ponudbo. Med iskanjem novih izdelkov ne želijo brskati po starih, že videnih artiklih. V glavno navigacijo vključite zavihek »Novi izdelki«, tako bodo redne stranke vedno vedele, kje začeti.

Omogočite funkcijo »Pred kratkim ogledano«.

Nadvse moteče je, kadar brskate med artikli in se odločite, da želite ponovno pogledati izdelek, ki ste ga videli nekaj klikov nazaj, vendar ugotovite, da to ni tako enostavno. Omogočite možnost prikazovanja ogledanih artiklov ali personalizacijo prikaza. Smotrno pa je tudi omogočiti opcijo “dodaj artikel na seznam priljubljenih”.

Uporabite spustne menije

Odlična strategija je, da se meni odpre na klik, s čimer se zagotovi lažje krmarjenje po vseh vaših artiklih. Za vse, ki kupujejo prek spleta, je eden najpreprostejših načinov, kako narediti izkušnjo prijetno ta, da zagotovite, da oseba najde tisto, kar išče in hkrati takoj vidi, če je artikel na zalogi.

To pomeni, da je ključno, da se po vaši spletni trgovini da enostavno krmariti, z učinkovitimi kategorijami, filtri in iskalnim sistemom ter jasnim indikatorjem stanja zaloge.

Ko obiskovalec uporablja kategorije izdelkov, to nadgradite na način, da v iskalni vrstici avtomatsko ponujate predloge artiklov (podobno kot Google) in hkrati prikazujete ali je izdelek na zalogi.

3. DODATNA IZPOSTAVITEV DRUGIH IZDELKOV

Obiskovalcem ob njihovem brskanju prikažite tudi druge artikle. To so lahko artikli, ki so jih kupili ljudje, ki so izbrali izdelek, ki si ga ogledujejo, lahko so podobni izdelki ali pa komplementarni izdelki. Na primer, kupci bodo verjetno potrebovali tudi baterije za upravljalnik ali pa dodaten pomnilnik za fotoaparat, ki si ga ogledujejo. To je vaša priložnost za povečanje prihodka, ker prikazujete predmete, ki jih obiskovalci niso niti iskali ali pa so celo pozabili, da jih potrebujejo. Vendar pozor! Te funkcije ne vključite v proces plačila, saj želite število motečih dejavnikov v tisti fazi nakupne izkušnje čim bolj zmanjšati.

Uvedba dodatnih kategorij, kot so Znižani artikli, Odprodaja ali Zadnji kosi, se je izkazalo kot primer dobre prakse.

4. OCENE IZDELKOV

Najboljši ambasadorji vaše spletne trgovine in izdelkov so zagotovo prav vaše stranke. Spodaj navajamo samo nekaj dejstev, ki potrjujejo pozitivne vidike dodatka mnenj strank, pa naj vas številke same prepričajo, da je na spletno stran koristno dodati opcijo oddaje komentarja o izdelku. Za oddano oceno artikla, lahko npr. ponudite 5 % popusta pri naslednjem nakupu. Tako naslovite dve pomembni temi. Ustvarite si mrežo komentarjev in poskrbite za to, da se bodo vaši kupci vračali.

      • 58 % potrošnikov raje nakupuje na spletnih mestih, ki ponujajo ocene produktov (Vir: MarketingSherpa).
      • 63 % strank bolj verjetno opravi nakup na spletnem mestu z mnenji uporabnikov (Vir: iPerceptions).
      • Ocene potrošnikov so skoraj dvakrat bolj zaupanja vredne kot opisi proizvajalcev (Vir: EXPO Communications).
      • Obiskovalci, ki berejo mnenja, imajo za 6 % višjo povprečno vrednost naročila kot tisti, ki jih ne (Vir: Bazaarvoice).

Pri Ceneje.si si prizadevamo biti vaš partner za rast in razvoj, to pa počnemo z veseljem. Če potrebujete kakršnokoli pomoč, nam pišite kadarkoli na prodaja@ceneje.si. Veseli bomo tudi vaših predlogov za teme, kjer bi potrebovali nekaj dodatne strokovne pomoči.