ne pozabite na potrosnike nad 50 let

Na demografsko skupino potrošnikov nad 50 let pri načrtovanju oglaševalskih in prodajnih aktivnosti pogosto pozabljamo, a pozor − rezultati raziskav kažejo, da ima ta generacija pomemben vpliv na različne sektorje, med drugim tudi na področje uporabe spleta in spletnega nakupovanja. Poimenujemo jih lahko tudi kot digitalne imigrante, ki so odraščali brez interneta, a so zaradi priročnosti sčasoma prevzeli spletno tehnologijo.

Več kot 60 % evropskih potrošnikov nad 50 let pred nakupom raziskuje ponudbo izdelkov in storitev na spletu!

Na portalu sMind smo pred kratkim objavili članek o tem, na katere starostne skupine se morajo osredotočiti spletni trgovci. Podatki raziskave Shopper’s Mind 2015 so pokazali, da so potrošniki od 25 do 35 let glavna ciljna skupina, vendar pa je v skupini 45 do 84 let delež posameznikov, ki že imajo izkušnjo s spletnim nakupovanjem, presenetljivo visok glede na splošno prepričanje in znaša čez 70 %. Od teh jih vsaj en nakup mesečno opravi že slaba petina, enak odstotek jih nakupuje redno, občasno več kot tretjina.

kako pogosto na spletu nakupujejo Slovenci 2015_4Vir: Shopper’s Mind Slovenija, raziskava spletnega nakupovanja v partnerski izvedbi Ceneje in raziskovalne agencije Valicon, november 2015, ob uporabi spletnega panela “JazVem”, n=5.055, uporabniki spleta

Te podatke potrjuje tudi nedavna raziskava Konsumbarometer 2016, ki je v izvedbi nemškega podjetja Commerz Finanz zajela več kot 10.000 potrošnikov iz 13 držav Evropske unije. Pokazala je, da demografska skupina nad 50 let predstavlja zelo aktivne in digitalno ozaveščene potrošnike.

09_09_2016-kb-starejsi-iskanje-pred-nakupom-696

V EU je trenutno okrog 150 milijonov potrošnikov, starih med 50 in 75 let, in v številnih blagovnih skupinah je že skoraj polovica kupcev stara nad 50 let. Podatki omenjene raziskave razkrivajo tudi nekatere specifike nakupnega vedenja v tej demografski skupini. Zanimiv podatek je, da ne nakupujejo spontano, temveč v nakupnem procesu intenzivno iščejo relevantne podatke na spletu. Pri tem jih tri četrtine brska na spletnih straneh ponudnikov, dobra polovica jih prebere mnenja in izkušnje drugih kupcev, več kot 60 % pa jih uporablja portale za primerjavo ponudb in cen.

Tudi raziskava Shopper’s Mind 2015 podobno kaže, da so digitalni imigranti zelo naklonjeni raziskovanju na spletu, predvsem primerjavi ponudb – portale za primerjalno nakupovanje jih uporablja skoraj 40 % več kot v starosti 25 do 34 let.

V podjetju Commerz Finanz ugotavljajo še, da imajo potrošniki nad 50 let več časa za nakupovanje in višjo kupno moč, poleg tega tudi več časa porabijo za gledanje televizije in brskanje po spletu − kar 27 ur tedensko!

Vas zanima več?

Preberite tudi: