Spletni nakupi v tujini: K tujim trgovcem predvsem po tehnične izdelke in oblačila

2718

Slovenski spletni kupci smo bolj naklonjeni domačim trgovcem, a mednarodna konkurenca ne počiva. Kadar se za nakup obrnemo v tujino, tam najpogosteje kupujemo tehnične izdelke in oblačila, pri velikih tujih trgovcih nas privlačita predvsem širina ponudbe in ugodna cena. Kako lahko domači spletni trgovci še izboljšate svojo ponudbo in povečate zaupanje potrošnikov? V nadaljevanju preverite več o spletnih nakupih v tujini.

Raziskava Shopper’s Mind: Ponudba slovenskih trgovcev je dobro razvita, a ne pozabite na tujo konkurenco!

Največja raziskava s področja spletnega nakupovanja v Sloveniji, Shopper’s Mind, je pokazala, da je lani 43 % spletnih kupcev nakupovalo izključno v Sloveniji. To dokazuje, da imajo slovenski spletni trgovci dobro razvito ponudbo, nakupovanje doma prinaša tudi številne prednosti, med njimi lahko naštejemo možnost prevzema, hitrost dostave, enostavnejše postopke reklamacij, nižje stroške v primeru vračil in podporo v slovenskem jeziku.

Kljub temu je jasno, da tuji konkurenti ne počivajo, saj je v 2015 večino spletnih nakupov v tujini opravila desetina kupcev, delež takih, ki so vsaj enega od zadnjih desetih nakupov opravili v tujini, pa je v enem letu narasel za 6 odsotnih točk.

Preverili smo, pri katerih tujih spletnih trgovcih Slovenci najpogosteje nakupujemo in zakaj. Podatki dajejo vpogled v ključne izzive domačih trgovcev in možne izboljšave.

25_10_2016_kb-hr-nakupovanje-tujina-696

V tujino najpogosteje po tehnične izdelke, oblačila in modne dodatke

Slovenski spletni kupci se med tujimi trgovci najpogosteje odločamo za AliExpressAmazon in eBay (po abecednem redu), pri njih pa nakupujemo predvsem tehnične izdelke, oblačila in modne dodatke. Natančneje, mobilne telefone in pripadajočo opremo kupuje malenkost manj kot polovica, oblačila dobrih 40 %, modne dodatke 35 % in izdelke s področja računalništva približno tretjina.

Spletni nakupi pri tujih gigantih: Katere izdelke kupujemo?

tuji_giganti_-_kategorije_nakupovanja

Vir: Shopper’s Mind Slovenija, raziskava spletnega nakupovanja v partnerski izvedbi Ceneje in raziskovalne agencije Valicon, november 2015, ob uporabi spletnega panela “JazVem”, n=5.055, uporabniki spleta

Ugodna cena in široka ponudba sta glavna razloga za nakupe v tujini

Med razlogi, zakaj se odločamo za nakupe pri tujih gigantih, sta na prvem mestu najnižja cena izdelka pri tem ponudniku (65 %) in široka ali večja ponudba (dobrih 60 %). S 56 % sledi ugodna ponudba na splošno ter nato ugodna dostava (41 %), 2 od 5 spletnih kupcev drugje ne dobita želenega izdelka. Pomembni so tudi načini plačil, saj se več kot tretjina vprašanih za nakup v tujini odloči, ker jim tam ustreza način plačila.

Razlogi za spletne nakupe pri tujih gigantih

tuji_giganti_-_razlogi_za_nakupovanje

Vir: Shopper’s Mind Slovenija, raziskava spletnega nakupovanja v partnerski izvedbi Ceneje in raziskovalne agencije Valicon, november 2015, ob uporabi spletnega panela “JazVem”, n=5.055, uporabniki spleta

Nasvet za domače trgovce: Cena je pomembna, a ne pozabite na necenovne elemente!

Ena izmed možnih izboljšav za domače spletne trgovce se kaže v cenovnem pozicioniranju. V nekaterih kategorijah izdelkov, predvsem tehnične narave, je lahko cena nakupa iz tujine kljub stroškom dostave še vedno nižja kot v Sloveniji, cena pa predstavlja enega ključnih motivatorjev za nakup pri posameznem trgovcu.

Obenem se morajo trgovci zavedati, da poleg cene v nakupnem odločanju obstajajo še drugi pomembni dejavniki, poudarja mag. Darko Dujič, izvršni direktor podjetja Ceneje d.o.o. in avtor vsebin na portalu Shopper’s Mind – sMind.si:

darko-dujic_3»Najnižja cena ni nujno tista, ki prepriča v zadnji fazi nakupa. Izjemno pomembno je zaupanje, ki ga ima kupec do blagovne znamke in trgovca. Razmerje med ceno in zaupanjem v trgovca je ključno! Zaupanje in nakupna izkušnja sta motor razvoja spletnega nakupovanja, zato so zagotovo dobrodošli primeri dobrih praks, ocene trgovcev ter certifikati kot podporni elementi uspeha posamezne spletne trgovine.«

Veste, da se lahko od 1. septembra prijavite za pridobitev nacionalne oznake CERTIFIED SHOP in evropske oznake EMOTA ter tako kupcem dokažete, da ste zanesljiv trgovec?

Preberite več o oznakah zaupanja »

OBJAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here