Situacija, v kateri smo se znašli zaradi nepredvidljivih eksternih dejavnikov v preteklih dneh, vsekakor ni ugodna za spletne trgovine. Še večjemu šoku so ob izrednih razmerah izpostavljene dostavne službe, ki predstavljajo končni stik s kupcem na kritični točki predaje blaga. Kot posredniki med ponudnikom in naročnikom v procesu spletnega nakupovanja podjetja z dostavnimi storitvami nimajo alternativne možnosti dela, ki bi jim omogočala varno in kontinuirano delovanje ob sprejetih državnih ukrepih za zamejitev širitve okužb. V gospodarskih segmentih, kjer je to le mogoče, je zaposlenim omogočeno delo na daljavo, marsikatera storitvena dejavnost in obrt pa je morala ob nastali situaciji zaradi varnostnih omejitev ‒ že zapreti svoja vrata.
Ne glede na dejavnost je nedvomno dejstvo, da se je občutno povečalo število ljudi, ki se v skladu z napotki ter ukrepi omejevanja javnega življenja izogibajo nepotrebnim socialnim stikom ter sedaj dneve preživljajo v domačem okolju. Ob omejitvi socialnih stikov bodo digitalni mediji omogočali prenos velikega dela komunikacije, dela in opravkov ‒ online. Eden ključnih je tudi nakupovanje, ki bo z omejitvijo delovanja fizičnih trgovin v veliki meri prešel na splet.
Proces temeljitega preoblikovanja nakupnega vedenja potrošnikov se je tako že začel. V prihajajočih tednih in celo mesecih pa zagotovo lahko pričakujemo še več prilagoditev negativnim zunanjim dejavnikom.
Kratkoročno lahko sicer res pričakujemo padec spletne prodaje, ki pa še zdaleč ne bo tako drastičen kot upad v fizičnih trgovinah. Srednjeročno pa bodo pogoji za okrepitev spletne trgovine postali ugodnejši kot kdajkoli prej. V državah, ki jih je koronavirus v minulih mesecih že prizadel in posledično ohromel tradicionalne storitve, je namreč mogoče opaziti relativno velik delež prebivalcev, ki se v času širjenja okužb s COVID-19 striktno zadržujejo v svojem domačem okolju ter se posledično v veliki meri obrača k spletnemu nakupovanju.
Spletni uporabniki, ki so se izogibali javnim mestom v času širjenja okužb s COVID-19
V času izjemnega povečanja povpraševanja po online storitvah se nam upravičeno pojavi naslednje vprašanje:
Kako pa je z dostavo?
Kljub temu da alternativne oblike dela, ki mnogim podjetjem zagotavljajo kontinuirano in varno nadaljevanje dela, ne veljajo za dostavne službe, se te že zelo odgovorno odzivajo na nastalo situacijo.
Svojim naročnikom tako že preko e-poštnega sporočila ter istočasno na svojih spletnih straneh ažurno javljajo ključne napotke ‒ kako naj naročniki ravnajo v dani situaciji, da se izognejo možnosti okužbe, a hkrati nemoteno prejmejo izdelke, ki so jih naročili. Redno objavljajo tudi primere dobre prakse, omenjena načela pa bodo upoštevali tudi v iskanju optimalnih rešitev za spletne trgovine.
Plačevanje s kartico je v prednosti
Spletni trgovci, ki med svojimi možnostmi plačila že sedaj ponujajo plačevanje s kreditno ali plačilno kartico, so v veliki prednosti, saj dostavnim službam zagotavljajo varnejšo predajo pošiljk končni stranki. Kot navajajo iz družbe GLS, poteka prevzem paketov izključno na prostem. Kurirji jih predajajo brez neposrednih stikov s stranko in pri tem strogo upoštevajo varnostno razdaljo 1,5 m. Zato vam svetujemo, da začnete jasno pozivati svoje stranke k plačilu s kreditno plačilo, saj bo na ta način dostava nemoteno potekala.
Dostava pred vrata ali Paketomati
Dostavljalci imajo že sedaj več možnosti alternativnih dostavnih lokacij, ki ne vključujejo fizičnega kontakta s končnim kupcem. Stranke pozivajo, da se v čim večjem številu odločijo za dostavo na dogovorjeno mesto in tako pakete prevzamejo npr. pred vhodnimi vrati, na terasi, za ograjo, pred garažo …, saj vnosa blaga v stanovanja ali poslovne prostore ne bodo izvajali.
Druga varna stran prevzema so tudi paketomati. K uporabi le-teh pozivajo pri vseh ponudnikih dostavnih storitev, ki tak prevzem omogočajo. Pošta Slovenije tako trenutno omogoča prevzem na 24 lokacijah, GLS paketomati pa omogočajo brezkontaktni prevzem paketa na 70-ih lokacijah po vsej Sloveniji.
Ostanite doma in kupujte preko spleta.
VPIŠITE SVOJO TRGOVINO
Objavite svoje izdelke na ceneje.si in izboljšajte prodajo!
Pridružite se več kot 400 zadovoljnim spletnim trgovcem, ki predstavljajo svojo ponudbo v 12 glavnih blagovnih skupinah. Z objavo izdelkov v ustrezni kategoriji predstavite svojo ponudbo pravim potrošnikom, ki prav v tistem trenutku raziskujejo te izdelke in se nahajajo v zaključnih fazah nakupnega procesa.
POSTANITE CERTIFIED SHOP
Pridružite se spletnim trgovinam, ki jim kupci najbolj zaupajo
CERTIFIED SHOP® je edina oznaka v Sloveniji, ki temelji na treh najpomembnejših elementih spletnega nakupovanja: Preverjena mnenja kupcev, skladnost s tehničnimi in pravnimi standardi ter analiza skritega kupca
Pridobite mnenja kupcev in izboljšajte svojo uporabniško izkušnjo že zdaj!
OGLAŠUJTE NA CENEJE.SI
Nagovorite več kot 1.000.000 ljudi, ki so v nakupnem procesu
Spletnim trgovcem ponujamo urejen kanal, na katerem lahko konkurirajo na bolj transparenten način. Naše skrbno strukturirane kategorije vam pomagajo doseči prave uporabnike in na spletno stran pridobiti kakovosten promet z visoko stopnjo konverzije.