Na konferenci OMGcommerce, ki je v organizaciji Netokracije potekala med 1. in 3. junijem v Zagrebu, je mag. Darko Dujič v predavanju z naslovom Gola cena razbijal mite o vlogi cene v e-commercu ter podal nekatere ključne nasvete za vse s področja digitalne prodaje.

Cena je temelj – higienik, necenovni dejavniki pa so tisti, ki odločajo o dolgoročnem uspehu spletne trgovine!

Svoje predavanje je Dujič, ki ima že več kot 10 let izkušenj na področju trgovine, razvoja spletne prodaje in analize nakupnega vedenja potrošnikov, začel s poudarkom, da poleg cene v e-commercu obstajajo še drugi necenovni faktorji, ki pomembno prispevajo k uspehu trgovine ter izdelkom in storitvam dajejo razlikovalno prednost, vendar se jih trgovci trenutno še premalo zavedajo.

Darko Dujič: »Na spletu je transparentnost informacij izjemna, a kljub temu oziroma ravno zato spletni trgovci ogrožajo sami sebe s konkuriranjem na samo enem faktorju – ceni. Dolgoročno to ni vzdržno.«

PRIVLAČNA cena ni dovolj za konkurenčnost spletne trgovine, potrošnikom je treba zagotoviti dodano vrednost.

»Poleg privlačne cene morajo trgovci zagotoviti paket dodatnih storitev in ugodnosti, ki prepričajo kupca. Te so lahko osnovne, kot na primer kvalitetnejši podatki o izdelkih, boljša uporabniška izkušnja, ustrezen dostavni čas in garancija, ali bolj napredne, kot je možnost dodajanja mnenj in izkušenj uporabnikov,« je pojasnil Dujič.

Poudaril je, da imata tako spletna prodaja kot tudi prodaja v fizičnih trgovinah svoje specifike in obeh poslovnih procesov ter operacij ni mogoče kar preprosto enačiti. Obe morata znati upravljati kategorije in izdelke s ciljem gradnje vzdržne marže, ki zagotavlja kakovostne poprodajne storitve. Žal osredotočanje izključno na ceno pomeni, da se na spletnem trgu vzpostavlja dinamika trgovcev, ki so zelo kratkoročno usmerjeni. Tem ni potrebno slediti v samomorilske cenovne akcije na celotnem asortimanu. Upravljanje trgovine je mojstrstvo razumevanja asortimana, kategorije in ravni konkurenčnosti. Na spletu jo gradimo na temelju optimizacije različnih elementov, ki so poleg cene pomembni kupcem. To je osnova za zadovoljstvo strank, čemur posledično sledijo večja frekvenca nakupov, zaupanje in tudi boljši poslovni rezultati.

OMGcommerce 2016

Vir: Netokracija.com, foto: Luka Travaš

Spletne trgovine ne bodo več lokalne, temveč globalne

Kot je izpostavil Dujič, je izziv spleta predvsem v čezmejni trgovini. Trgovci na slovenskem in hrvaškem trgu lahko v tem trenutku še izkoristijo prednosti majhnega tržišča, ki zaenkrat še ni tako zanimivo za velike akterje, a za uspešen nastop na trgu v prihodnje bo potrebna optimizacija necenovnih faktorjev, kot so uporabniška izkušnja, varnost, zaupanje, garancija, mnenja uporabnikov in drugi.

Brez transparentnosti dober odnos s potrošnikom enostavno ni mogoč. Treba je RAZMIŠLJATI širše od cene, vendar se obenem zavedati, da ta ostaja zelo pomembna.

Vas zanima več?

Preberite tudi: