Poskrbite za bolj zabavno nakupno izkušnjo v vaši spletni trgovini – z gamifikacijo!

2309

Veste, kako lahko na enostaven in zabaven način izboljšate nakupno izkušnjo v vaši spletni trgovini in spodbudite vaše kupce, da se bodo redno vračali k vam? Želite povečati učinkovitost vaših marketinških kampanj, »engagement« uporabnikov in s tem izboljšati poslovanje? Rešitev ponuja gamifikacija!

Gre za vključevanju elementov igre v nakupni proces (t.i. gamification in shopping). V nadaljevanju članka najdete praktične nasvete, kako lahko elemente igre že danes uporabite v svoji spletni trgovini.

Vpeljite zabavne elemente igre v vašo spletno trgovino in povečajte:

  • zvestobo vaših strank
  • »engagement« vaših uporabnikov
  • učinkovitost marketinških kampanj
  • prodajne rezultate
  • delovno okolje v vašem podjetju

Danes igre uporabljamo na različnih področjih življenja − pri motivaciji otrok, da naredijo domača opravila in so za to nagrajeni, v lokalni trgovini pri zbiranju točk, na spletu na primer pri izpolnjevanju LinkedIn profila. Skupno vsem tem situacijam je, da nam elementi igre pomagajo, da se bolj vživimo v vloge, in nas pripravijo do večjega engagement-a.

Nekatere elemente igre morda že uporabljate v vaši spletni trgovini, a se tega sploh ne zavedate.

Če imate spletno trgovino, potem veste, kako pomembno je motivirati kupce, da pri vas večkrat opravijo nakup in postanejo zveste stranke, ter jih spodbujati, da aktivno sodelujejo tako na vaših družbenih omrežjih kot tudi v sami spletni trgovini. Velika podjetja za doseganje teh ciljev v marketinških kampanjah, komunikacijskih kanalih in svojih produktih že vrsto let uporabljajo elemente igre. Gamifikacija konkretno pomeni, da v realno (ne-igralno) okolje, kot je na primer spletna trgovina, vpeljete elemente, mehaniko ali principe igre.

10 elementov igre, ki jih lahko že danes uporabite za izboljšanje vaše spletne trgovine:

1. Dosežki

Dosežki ali nagrade dajejo uporabniku potrditev in hkrati predstavljajo nekaj, s čim se lahko pohvali. V svojo spletno trgovino jih lahko uvedete v obliki značk ali poimenovanj (konkreten primer je denimo Master Shopper).

2. Bonusi

Ko uporabnik opravi niz izzivov ali ciljev, ga lahko nagradite z bonusi, ki se v trgovinah pojavljajo v obliki popustov, dodatnih točk ali brezplačnih izdelkov.

3. Stopnje (levels)

Z uporabo stopenj lahko uporabnikom olajšate pot do cilja ter z rangi prikažete stopnjo, na kateri se nahaja posamezen uporabnik.

4. Točke

Točke lahko uporabite kot numerični pokazatelj, koliko korakov ali akcij je vaš uporabnik že opravil.

5. Napredovanje

Uporabniku lahko omogočite, da v sistemu nagrajevanja napreduje po stopnjah in na vsaki višji stopnji pridobi lastnosti, ki mu omogočajo lažje doseganje cilja.

6. Izzivi

Svoje uporabnike lahko izzovete tako, da morajo določen cilj doseči v omejenem času.

7. Sodelovanje skupnosti

Uporabnikom lahko ponudite možnost, da v skupnosti rešujejo uganko, problem ali izziv.

8. Odkritje in raziskovanje

Preko elementa presenečenja lahko uporabnika motivirate k uporabi novih funkcij in raziskovanju vaše spletne trgovine.

9. Teorija »kapljanja« podatkov (Cascading Information Theory)

Gre za zelo pomembno tehniko, posebej za postavitev sistema spletne košarice ter za uporabnike, ki so prvič prišli v vašo spletno trgovino. Teorija pravi, da morate podatke »kapljati« v najmanjših možnih sklopih, s čimer uporabniku omogočite lažje razumevanje velikega števila kompleksnih informacij. Teorija izvira iz iger, vendar se uporablja v večini dobro zasnovanih interaktivnih sistemov.

10. Vloge

Vašim obiskovalcem lahko omogočite, da si sami ustvarijo profil v spletni trgovini, lahko pa greste še korak dlje in jim ponudite možnost, da si izberejo posebno vlogo, podobno kot v igrah.

Kdaj oblikovati celotno igro in kdaj uporabiti zgolj posamezne elemente?

Za oblikovanje igre obvezno potrebujete cilj, pravila, »igralce«/vaše uporabnike, ki sprejmejo ta pravila, ter kar nekaj testiranja. Ustvarjanje iger je tako najbolj primerno za različne marketinške kampanje, medtem ko je v spletnih trgovinah pogostejše vpeljevanje posameznih elementov igre. Tipičen primer je sistem licitacije na eBay-u ali sistem storžev v slovenski spletni trgovini Kibuba. Obstajajo tudi spletne trgovine, zasnovane v obliki iger (iBotta), ter obratni primeri, torej igre z vključenimi spletnimi trgovinami (World of Warcraft in v tem trenutku izredno priljubljen Pokemon Go).

Z malo domišljije in vključitvijo zabavnih elementov lahko uporabnike spodbudite, da se redno vračajo v
vašo spletno trgovino!

Elemente igre v svojih fizičnih trgovinah uporabljajo skoraj vsi večji slovenski trgovci (Mercator, Spar, Petrol …), predvsem za grajenje zvestobe. V vaši spletni trgovini lahko poleg namena izgradnje sistema zvestobe elemente igre vpeljete tudi za zmanjšanje števila zapuščenih košaric, povečanje konverzij, spodbujanje vsebine, ki jo ustvarjajo uporabniki (»user-generated content«) …

Vas zanima več?

Preberite tudi: