Nedavno smo na portalu Shopper’s Mind Slovenija – smind.si pisali o tem, kako Amazonov nakup Whole Foodsa spreminja dinamiko razvoja trgovine, in se spraševali, kaj vse se lahko skriva v ozadju te poteze, tokrat pa povzemamo svežo raziskavo Nielsena, ki kaže neverjetno rast ecommerca v kategoriji izdelkov za vsakdanjo rabo. Prisotnost na spletu tako postaja obvezna tudi za trgovce v FMCG (ang. fast-moving consumer goods) segmentu, saj je dejstvo, da gre razvoj v smer ecommerca.

Spletna prodaja izdelkov vsakdanje rabe v enem letu zrasla za več kot tretjino

Amazonov nakup verige Whole Foods se sicer na prvi pogled zdi revolucionaren, a če pobližje pogledamo, kako potrošniki danes nakupujejo živila in druge izdelke za vsakdanjo rabo, postane jasno, da se je Amazon preprosto odzval na razmere na trgu.

Po podatkih Nielsena se je prodaja živil in drugih FMCG izdelkov v fizičnih trgovinah v enem letu (natančneje v obdobju zadnjih 52 tednov, ki se je zaključilo 29. aprila) znižala za milijardo evrov, medtem ko se je spletna prodaja teh izdelkov, v kar je vključena tudi dostava živil, v istem obdobju povečala za več kot tretjino na 74 milijard dolarjev. Skoraj 9 od 10 dolarjev rasti v tej kategoriji izhaja iz spleta.

Kot pišejo na portalu retail.emarketer.com je ecommerce gonilo razvoja v različnih segmentih izdelkov za vsakdanjo rabo. V spodnjem grafu je razvidna razlika v rasti prodaje na spletu oziroma v fizičnih trgovinah:


Spletna prodaja pakirane hrane in pijače se je tako povečala za 2,4 milijardi dolarjev, kar je 4-krat več kot zabeležena rast okoli 600 milijonov v fizičnih trgovinah. Še bolj zanimiv premik se je zgodil v kategoriji lepote, kjer je prodaja na fizičnih lokacijah celo upadla.

Čeprav je preko spleta generiranih zgolj 6 % prodaje FMCG izdelkov in je ta premik na spletne kanale še vedno precej počasnejši kot na primer pri elektronskih izdelkih in oblačilih, je dejstvo, da gre razvoj v smer ecommerca. V kategorijah lepote in opreme za male živali se že 30 % nakupov zgodi na spletu, pri gospodinjskih izdelkih ter izdelkih za zdravje in osebno nego pa že vsaj 10 %. Število spletnih nakupov je še vedno minimalno pri pakirani hrani, a tudi tu ecommece predstavlja 20 % rasti. Glede na te podatke pri Nielsenu napovedujejo, da se bo v desetih letih število ameriških potrošnikov, ki kupujejo živila na spletu, potrojilo.

»Tisti FMCG trgovci, ki v svoji strategiji še ne razmišljajo o prisotnosti na spletu, zamujajo pomemben del priložnosti za rast. Amazonov nakup Whole Foodsa je jasen znak, da ecommerce spreminja same temelje trgovine na drobno,« pišejo na portalu retail.emarketer.com.

Povezovanje fizičnega in spletnega sveta – vzpon »klikni in prevzemi« rešitev

Veliko ponudnikov FMCG izdelkov se že zaveda izziva, ki je pred njimi. Letošnja raziskava foruma Consumer Goods ugotavlja, da vodilni trgovci in proizvajalci smatrajo naklonjenost potrošnikov nakupovanju na spletu za enega najbolj disruptivnih trendov. Naraščajo tudi vložki v spletne kanale – več kot 1700 oglaševalcev, med katerimi so glavni Walmart, Aldi in Kroger, je v zadnjem letu povečalo investicije v plačljive oblike oglaševanja na Googlu za skupno 245 %.

A potrebno je razumeti, da fizična trgovina vseeno predstavlja ključen del rasti na spletu. Okoli 15 % spletnih naročil v FMCG kategoriji se zaključi s prevzemom na fizični lokaciji, na način »klikni in prevzemi«. To je še posebej izrazito pri nakupih svežih živil, pomembnega segmenta trga, ki hitro raste.

In prav to je lahko ključni razlog za Amazonov prevzem Whole Foodsa. Več kot 450 fizičnih trgovin bi lahko postalo distribucijska mreža mest, kjer bi potrošniki prevzemali naročena živila in druge izdelke.


Vas zanima več?

Preberite tudi: