pomen ocen kupcev

Imate v spletni trgovini objavljena mnenja kupcev, ki so pri vas že opravili nakup? Jih po zaključku nakupa pozovete, da ocenijo izkušnjo z vami in vašimi izdelki? V članku poglejte, zakaj so te vsebine v tem trenutku ključne za uspešno poslovanje spletne trgovine, preverite pa tudi, kaj morajo mnenja vsebovati in kje vse jih morate objaviti, da jih bodo vaši potenciali kupci sploh našli!

Nedavna raziskava v izvedbi spletnega portala Trustpilot je preverjala, kako sodobni potrošniki uporabljajo mnenja in ocene kupcev (angl. reviews) v nakupnem procesu na spletu. Več kot 1000 anketiranih potrošnikov je razkrilo, kako te vsebine vplivajo na njihovo odločitev, kaj in kje bodo kupili.

Zakaj je sploh pomembno, da imate objavljena mnenja kupcev?

Pri spletnem nakupovanju, pri katerem potrošniki nimajo fizičnega stika z izdelkom, mnenja drugih kupcev zelo poenostavijo nakupno odločanje. Skoraj 9 od 10 vprašanih je povedalo, da pri spletnem nakupovanju vsaj občasno preverijo mnenja:

Vir: How Consumers Use Reviews Today (Trustpilot, 2016)

Kaj morajo mnenja in ocene vsebovati?

Kar polovica anketirancev je povedala, da je skupna ocena, na primer 4 od 5 zvezdic, zanje najpomembnejši dejavnik pri spremljanju mnenj. Gre namreč za zelo enostaven in jedrnat prikaz izkušnje s posamezno trgovino ali izdelkom.

Za pomemben dejavnik se je izkazala tudi pogostost objavljanja mnenj, saj je kar 20 % vprašanih razkrilo, da so pri spremljanju mnenj najbolj pozorni na frekvenco objavljanja, za enak delež potrošnikov pa je najbolj relevantno število mnenj.

Omenjena raziskava je preverjala tudi vsebino ocen in mnenj. Izkazalo se je, da so spletni kupci pozorni predvsem na kakovost izdelkov in podporo strankam – 88 % vprašanih je pomembno, da mnenje vključuje besedne zveze, ki se nanašajo na kakovost izdelkov, 82 % pa jih isto stopnjo pomembnosti pripisuje kakovosti podpore strankam.

Poleg tega je potrošnikom pomembno, da podjetje izdelek ali storitev dostavi pravočasno ter da ohranja stik s kupci, še posebej v primeru negativnih mnenj. 68% vprašanih je pri branju mnenj pozornih na hitrost dostave, 4 od 5 pa je pomembno, da se trgovec odzove na negativne izkušnje kupcev.

Kdaj potrošniki iščejo mnenja?

Kar petina vprašanih potrošnikov prebira mnenja pred obiskom spletne trgovine, torej preden so dejansko globoko v nakupnem procesu, četrtina išče te vsebine takoj, ko obiščejo spletno trgovino in preden se lotijo nakupovanja. Skoraj polovica je povedala, da berejo mnenja, medtem ko pregledujejo ponudbo v spletni trgovini in tik preden dodajo izdelke v košarico – torej, ko so že v zaključni fazi nakupnega procesa.

Kje vse morate biti prisotni z mnenji?

Večina potrošnikov išče mnenja in ocene želenega izdelka ali spletne trgovine na spletnih iskalnikih, vendar so se za pomembne izkazali tudi drugi viri:

Vir: How Consumers Use Reviews Today (Trustpilot, 2016)

Kaj morate narediti še danes?

1. Zavedajte se pomena mnenj

Podatki omenjene raziskave jasno kažejo pomen mnenj in ocen kupcev v nakupnem odločanju na spletu. Glede na vztrajno rast spletnega nakupovanja se bo vloga teh vsebin, ki potrošnikom olajšajo nakupno odločanje v spletnem okolju, le še povečevala.

2. Poskrbite, da potrošniki hitro najdejo vaše vsebine

Potrošniki želijo vedeti, kakšne izkušnje imajo drugi kupci z vašimi izdelki, storitvami in vašo spletno trgovino – in to v različnih fazah nakupnega procesa, celo preden sploh obiščejo vašo spletno stran! Poskrbite, da lahko v vseh korakih do zaključka nakupa enostavno in hitro najdejo vse potrebne informacije.

3. Bodite prisotni na različnih spletnih mestih

Glede na to, da potrošniki pogosto iščejo mnenja na spletnih iskalnikih, je pomembno, da vaša mnenja optimirate za organska iskanja, podobno kot to verjetno počnete za druge vsebine, kot so pristajalne strani, blogi itd. Poleg tega razmislite o prisotnosti vaših vsebin na ostalih spletnih kanalih, kot so na primer spletni portali, ki združujejo mnenja in ocene potrošnikov na enem mestu.

Vas zanima več?

Preberite tudi: