Google bo v 2018 v brskalnik Chrome vgradil novo možnost blokiranja oglasov, ki bo preprečevala prikaz »slabih« oglasnih formatov.

Po poročanju The Wall Street Journal-a bodo imeli založniki šest mesecev časa, da se pripravijo na novo namestitev, ki bo v privzetem načinu delovanja onemogočila prikazovanje oglasov na spletnih straneh, ki zagotavljajo slabo uporabniško izkušnjo. Ta poteza lahko negativno vpliva tako na založnike, za katere so oglasi vir prihodka, kot tudi na oglaševalce, ki želijo čim večji doseg.

Odgovor na porast »ad blockerjev«

Google je konec leta sodeloval pri oblikovanju koalicijske skupine trgovskih zbornic, oglaševalcev, založnikov in oglaševalskih agencij, ki želijo očistiti splet »slabih« oglasov. Namen Koalicije za boljše oglase (več: Coalition for better ads) je postati neke vrste regulator spletnih oglasov kot odgovor na vse večje nezadovoljstvo uporabnikov z oglaševalskimi formati in dvig pogostosti uporabe orodij za blokiranje oglasov (ang. ad blocker).

Vir: PageFair 2017 Ad Block Report

Sodeč po podatkih poročila PageFair 2017 Adblock Report uporaba omejitev prikaza oglasov strmo raste – tako na namiznih računalnikih kot na mobilnih napravah. Te statistike kažejo na naveličanost uporabnikov z oglasi, saj jih je kar 30 % zaskrbljenih glede možnosti namestitev škodljive programske kode preko zavajajočih oglasov, 29 % uporabnikom so oglasi moteč element, 16 % jih uporablja ad blocker zaradi hitrosti nalaganja strani, 14 % pa jih meni, da je oglasov na spletu preveč. Med drugimi razlogi za uporabo ad blockerjev so navedene skrbi glede zasebnosti, preslaba omejitev frekvence oglasov in drugo.

Raziskava, ki se osredotoča na potrošnika

Cilj skupine je vzpostaviti globalne standarde spletnega oglaševanja na podlagi raziskave, ki bo vzela v obzir številna merila, kot so: mnenje potrošnika, čas nalaganja oglasa, število skript za sledenje in tip oglasa.

Prva faza raziskave je zajela mnenja več kot 25.000 uporabnikov spleta v Severni Ameriki in Evropi. Potrošniki so ocenjevali izkušnjo s 55 oglasnimi formati za namizne računalnike in 49 formati mobilnih oglasov. Raziskava bo postavila smernice za oblikovanje novih oglaševalskih standardov (več: Better Ads Standards).

Prvi rezultati kažejo, da so določeni formati oglasov nezaželeni in so pod standardi, ki jih Koalicija določa za sprejemljive. Opise formatov namerno podajam v angleščini, s klikom na link pa boste preusmerjeni na spletno stran, ki prikazuje ta tip oglasa:

Najslabše ocenjeni mobilni formati:

Najslabše ocenjeni desktop formati:

Vir: Better Ads Standards, 2017

»K iniciativi uvedbe boljših oglasnih formatov na trgu bi moral pravočasno pristopiti celoten oglaševalski ekosistem: založniki, oglaševalci ter spletne agencije.

Ne pozabite – tudi, če vam ni mar za potrošnika in rezultate raziskave, vam bo morda mar za prihodke od prikazovanja oglasov na vaših straneh ali za zmanjšan doseg uporabnikov z vašimi oglasi, ko Google vzpostavi novo orodje za blokiranje oglasov v brskalniku Chrome.«

Kateri formati oglasov so najmanj moteči?

Na podlagi raziskave obstaja kar nekaj oglaševalskih formatov in načinov prikaza, ki potrošniku ne kazijo uporabniške izkušnje. Oglejte si jih na spodnjem prikazu rezultatov raziskave:

Kaj lahko storimo oglaševalci in založniki?

Zgornji rezultati so namenjeni temu, da nas spodbudijo uporabljati boljše oglaševalske standarde.

  • Oglaševalci lahko bolj povprašujete po uporabi primernejših formatov oglasov in boljših oglasnih standardih.
  • Založniki si lahko prizadevate ponuditi boljše vrste oglasov na trgu in postati del prizadevanj za izboljšanje spletne izkušnje potrošnikov.
  • Spletne agencije, oglaševalska združenja in ponudniki tehnologij lahko pričnete z razvojem novih oglasnih formatov in naklonjenostjo k smernicam, ki jih postavljajo potrošniki.

Vas zanima več?

Preberite tudi: