Veste, katere izdelke slovenski potrošniki najpogosteje kupujejo na spletu? Sveži podatki raziskave spletnega nakupovanja Shopper’s Mind 2016-2017 razkrivajo, katere kategorije so že “spletno zrele” in katere poganjajo rast spletne trgovine. Preverite, katere blagovne skupine nadpovprečno rastejo na spletu ter s tem predstavljajo pomembno priložnost za vašo prodajo!
Omenjena raziskava, ki jo podjetje Ceneje d.o.o. izvaja skupaj z agencijo Valicon, je zajela 22.633 slovenskih in 22.437 hrvaških spletnih uporabnikov ter ponuja poglobljen vpogled v nakupne navade spletnih kupcev na obeh trgih.
Na prvem mestu elektronika, predvsem računalniška oprema, pri spletnih nakupih oblačil smo Slovenci še previdni
Med državama obstajajo zanimive podobnosti in razlike v blagovnih skupinah, v katerih potrošniki spletno nakupujejo. V Sloveniji je tako že zadnjih nekaj let na prvem mestu elektronika, ki zajema računalnike, avdio-video in foto opremo ter telefone – zadnji spletni nakup je v tej kategoriji opravilo kar 34 % slovenskih spletnih kupcev, s slabo petino sledi kategorija oblačil in obutve ter nato s 13 % oprema za dom in vrt in z dobro desetino izdelki s področja lepote.
Vir: raziskava Shopper’s Mind 2016-2017 v izvedbi podjetja Ceneje in agencije Valicon, uporabniki spleta
Tudi na Hrvaškem je dobra tretjina spletnih kupcev nazadnje kupovala elektroniko, vendar pa so tamkajšnji potrošniki bolj zaupljivi do spletnega nakupovanja oblačil in obutve, saj jih je kar 31 % opravilo zadnji spletni nakup v tej blagovni skupini. Podobno kot v Sloveniji nato sledijo izdelki za lepoto in zdravje ter dom.
Vir: raziskava Shopper’s Mind 2016-2017 v izvedbi podjetja Ceneje in agencije Valicon, uporabniki spleta
Za Slovenijo ponuja raziskava Shopper’s Mind 2016-2017 še nekoliko bolj podrobne podatke. Največ anketirancev (15 %) je na spletu nazadnje kupilo računalnik ali računalniško opremo, desetina vsakodnevna oblačila, podoben delež opremo za mobilni telefon, kot na primer ovitek ali torbico. Med najpogosteje kupljenimi izdelki na spletu so še modni dodatki, televizorji in ostalo avdio&video oprema ter športna in vsakodnevna obutev.
Kategorije z nadpovprečno rastjo v zadnjem letu: Slovenija vs. Hrvaška
Z vidika blagovnih skupin, ki so v zadnjem letu najbolj zrasle na spletu, obstajajo zanimive razlike med državama, in sicer se je v Sloveniji v enem letu najbolj povečal tržni delež spletnim trgovinam v kategorijah hrana in pijača, avto-moto oprema in oprema za male živali, medtem ko so na Hrvaškem najbolj zrasli spletni trgovinski centri ter trgovci s področja skupinskih nakupov in zavarovanj. Več o tem preberite v članku o ključnih dejavnikih rasti spletne trgovine.
»V letu 2016 smo v naši raziskavi Shopper’s Mind in v okviru portala za primerjalno nakupovanje ceneje.si zabeležili nadpovprečno rast spletnih iskanj v kategorijah pohištva, oblačil in prehrane. Med kategorijami, ki so gonilo rasti, lahko naštejemo še avto-moto opremo in telefonijo, sicer pa v splošnem segment spletne trgovine raste 30-40% in postaja vedno bolj pomemben prodajni kanal,« pojasnjuje Darko Dujič, direktor podjetja Ceneje d.o.o.
Vas zanima več?
Preberite tudi: