Za potrošnike je lahko nakupovanje na spletu precej neosebno, saj manjka tista klasična nakupna izkušnja, ki vključuje sprehajanje po fizični trgovini, ogledovanje in tipanje izdelkov, posvetovanje s prodajalcem … Pa veste, da obstaja tehnologija, s katero lahko personalizirate uporabniško izkušnjo in poskrbite, da se potencialni kupci dobro počutijo v vaši spletni trgovini? Preverite 5 praktičnih nasvetov in izboljšajte poslovanje!
Kot pišejo na Ecommercetimes.com, bi morala biti personalizacija uporabniške izkušnje na vrhu prioritet vsakega spletnega trgovca. »S prilagajanjem digitalnih elementov potrebam posameznih kupcev spletni trgovci in blagovne znamke ne le poskrbite za zadovoljstvo strank, temveč tudi za večjo prodajo,« pojasnjuje Ed Burek, direktor podjetja SiteSpect, ki se ukvarja z optimizacijo uporabniške izkušnje.
V nadaljevanju preverite, kako lahko na 5 načinov poskrbite za bolj osebno uporabniško izkušnjo, po kateri hrepenijo spletni kupci:
1. Spoznajte vaše kupce
Razumevanje potreb kupcev se morda na prvi pogled zdi samoumevno, vendar je pri načrtovanju uporabniške izkušnje pogosto pozabljeno. Dejansko pomeni uporabo digitalnih tehnologij in sredstev, ki omogočajo sledenje, analizo in interpretacijo potreb ter vedenja potrošnikov, ki so vaši potencialni kupci.
»Sodobna podjetja morate poglobljeno spoznati svoje digitalno občinstvo. To pomeni razumevanje, kako se vedenjski in kontekstualni elementi razlikujejo med različnimi segmenti potrošnikov in kako demografske značilnosti vplivajo na vaše podjetje in prodajo,« poudarja omenjeni strokovnjak.
Dodaja, da lahko podjetja z uporabo tehnologij strojnega učenja (ang. machine learning technologies) uspešno pridobivate take podatke, proučujete trende in razumete, kako strategije razvoja uporabniške izkušnje dejansko vplivajo na vaše poslovanje.
2. Testirajte
Kaj točno deluje pri vaših strankah, ne morete vedeti, dokler ne preizkusite različnih stvari. Testirajte različne pristope, da ugotovite, kateri so najbolj učinkoviti pri zagotavljanju izkušnje, ki si jo želijo vaši kupci.
Bodite fleksibilni! Potrošniki se spreminjajo, zato se mora spremeniti tudi vaša strategija
»Ko ponudniki bolje razumejo, kdo so njihovi kupci in kakšni so njihovi interesi, je na vrsti izvajanje targetiranih testov,« je za Ecommercetimes.com pojasnil Burek. Če testirate različne elemente uporabniške izkušnje na segmentih vaše ciljne skupine, boste lahko hitro videli, kakšen je odziv, in – kar je najpomembneje – ali je test vplival na povišanje konverzij.
3. Razmišljajte večkanalno
V spletnem prostoru personalizacija pomeni, da ste prisotni povsod, kjer so vaši kupci, in uporabljate vse tehnologije, ki jih uporabljajo oni. Prilagodite se in izkoristite različne tehnologije (live chat, družbena omrežja in chatbote), da boste vedno pripravljeni na komunikacijo z vašimi strankami.
»Tradicionalne CRM sisteme vse bolj nadomeščajo inteligentnejše večkanalne rešitve, ki omogočajo vse od podpore strankam v živo do orodij umetne inteligence, kot so chatboti,« pojasnjuje Dave Campbell, ki je v podjetju LogMeIn zadolžen za produktni marketing in vključevanje (ang. engagement) strank. Dodaja, da je vsak od teh sistemov v ecommercu učinkovit na svoj način. Izbira je odvisna od vaše ciljne skupine, a glavni namen ostaja isti:
Ključno je, da ste prisotni tam, kjer so vaše stranke!
Večkanalni pristop je učinkovit tudi pri reševanju morebitnih težav, s katerimi se soočajo kupci. Ni pomembno le to, da ste na voljo preko določenega kanala, temveč tudi to, da lahko tam rešujete težave vaših strank. Učinkovitost posameznega kanala je odvisna od tega, kako hitro lahko kupci tam dobijo, kar iščejo.
4. Prilagajajte uporabniško izkušnjo
Eden ključnih elementov vaše ecommerce strategije je lahko vključitev priporočenih izdelkov. Gre namreč za virtualno obliko prodajnega svetovalca, ki poskrbi za bolj osebno nakupno izkušnjo.
»Ena najpomembnejših tehnologij, ki jo morate spletni trgovci inkorporirati v svoje spletne aktivnosti, je podatkovna analitika,« poudarja Burek. Z ustrezno umestitvijo lahko dobite zelo realno sliko o tem, kdo so vaši kupci in kakšna je njihova interacija z vašo spletno stranjo ali mobilno aplikacijo. Ti podatki vam v naslednjem koraku omogočajo, da prilagodite uporabniško izkušnjo, na primer s priporočenimi izdelki po meri. Razumevanje preferenc kupcev in predvidevanje njihovih potreb vam omogoča povečanje prodaje in zvestobe vaših strank.
5. Bodite zgovorni
Vedno več spletnih trgovcev uporablja chatbote, ki kupcem dajejo občutek večje povezanosti s podjetji, v katerih nakupujejo. Kot pišejo na omenjenem portalu, so zelo privlačna možnost za sodobne potrošnike, ki so aktivno prisotni na družbenih omrežjih in želijo nakup zaključiti na enem mestu.
Generalni direktor podjetja The Social Client Gordon White pojasnjuje, da chatboti na družbenih platformah, kot je Facebook Messenger, uporabnikom omogočajo brskanje med ponudbami, deljenje najljubših izdelkov s prijatelji in zaključek nakupa, brez da bi sploh zapustili aplikacijo.
Še ena možnost je klepet v živo, ki je zelo učinkovit pri strankah, ki v nakupnem procesu zahtevajo nekoliko več podpore.
»Čeprav je umetna inteligenca poskrbela za bolj dovršena in dinamična orodja kot kdaj koli prej, je za zagotavljanje avtentične in empatične uporabniške izkušnje še vedno potreben človeški dejavnik,« poudarja White.
Vas zanima več?
Preberite tudi: